Enkät utbildning

Enkät inför utbildning i Levande kulturarv.

PRAKTISKA FRÅGOR
Digitalt, på plats, eller hybrid?
Vilket av följande format på utbildningen föredrar du:
Digitalt, på plats, eller hybrid?




Vilken ort föredrar du om utbildningen arrangeras på plats?
Vilken ort föredrar du om utbildningen arrangeras på plats?


Sammanhållet tillfälle eller flera kortare träffar?
Vilket upplägg för utbildningen föredrar du? Den totala tidsåtgången för utbildningen är ca. 5–7 arbetsdagar.
Sammanhållet tillfälle eller flera kortare träffar?



Vilket språk föredrar du?
Vilket språk föredrar du?



BEHOV
Hur ser dina kunskapsbehov ut inom följande områden?
Värdera varje område 1–5, där 1 är minst behov och 5 är mest behov.
Värdera varje område 1–5, där 1 är minst behov och 5 är mest behov.
Bestäm en gradering för varje delfråga
  1 (Minst behov) 2 3 4 5 (störst behov)
Konventionens grunder (t. ex. vad är immateriella kulturarv, syftet med en konvention, utövarnas och civilsamhällets roller)

Konventionen internationellt (t. ex. internationell organisation, samverkan, civilsamhällets roll, syftet med listor och register)

Konventionen nationellt (t. ex. Sveriges förteckning över immateriella kulturarv, organisationen i Sverige)

Dokumentation/inventering (t. ex. syften med dokumentation/inventering, metoder, samverkan med utövare och civilsamhälle)

Tryggandeplaner (t. ex. syftet med tryggandeplaner, planering, genomförande och uppföljning)

Utbildning (t. ex. upplägg för internutbildningar, verktyg och tips för att utbilda andra)
TEMAN
Vilka av följande teman skulle du vilja fördjupa dig i?
Värdera från minst intressant (1) till mest intressant (5).
Värdera från minst intressant (1) till mest intressant (5).
Bestäm en gradering för varje delfråga
  1 (minst intressant) 2 3 4 5 (mest intressant)
Hållbar utveckling (t. ex. hur kan levande kulturarv bidra till hållbar utveckling)

Könsroller (t. ex. hur kan levande kulturarv föras vidare utan att könsroller cementeras)

Barn och ungdomar (t. ex. barn och ungas roll i utövandet, hur sprider vi kunskap till barn och unga)

Mångfald (t. ex. samtida kulturarv, minoritetgruppers kulturarv, kulturarv som är nya i Sverige)

Beredskap för konflikt och katastrofer (t. ex. hur kan levande kulturarv bidra till fred, hur tryggas levande kulturarv i kris)

Turism (t. ex. hur balanserar man ekonomiska och kulturella intressen, hur kan levande kulturarv bidra till en hållbar turism och sysselsättning)
ÖVRIGA KOMMENTARER

OM DIG